Рекламират нездравословни храни и напитки
Хайди Клум с фастфууд
Снимка: Guliver / GettyImages
„Преобладаващите храни и напитки, рекламирани от звездите от шоубизнеса, съдържат малко хранителни вещества, много захар и като цяло оказват негативно влияние върху детското здраве“, заявяват сътрудници на медицинския център Лангън в Ню Йорк на страниците на списание Pediatrics, пише letidor.ru.
Най-разпространените продукти, рекламирани от известни музиканти, са газираните напитки, фастфууд и десерти. Както отбелязват изследователите, нито един от артистите не е участвал в реклама на плодове, зеленчуци или пълнозърнест продукт.
В рамките на изследването специалистите проучили рейтингите на звездите, предпочитани от подрастващите. След това направили списък на всички храни, рекламирани от известните по телевизията, радиото, списанията и интернет. И накрая, за да оценят качествата на „звездните“ предложения, анализирали информацията за състава на храните по етикетите. В резултат 21 от 26 рекламирани продукта за хранене били признати за „бедни на хранителни вещества“, 49 от 69 напитки съдържали повишено количество захар.
За рекламирането на продукти с целева група подрастващи, компаниите производители на храни и напитки всяка година харчат около два милиарда долара. А участието на поп звезди в маркетинга засилва предпочитанията на децата и подрастващите към рекламирания продукт.
В рамките на форума бяха представени тревожните данни, които подчертават значимостта на грижата за недоносените деца и важността на профилактиката и ранната диагностика.
Снимка: Фондация „Нашите недоносени деца“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари